0 915 915 84 40 - 0 935 88 354 77  شهر مشهد

ادامه مطلب...

معرفی انواع سیستم مالتی پلکس خودرو پژو 206


پژو 206 مالتی پلکس فاز صفر


خودرو 206  فاز صفر با موتور TU5 مجهز به شبکه مالتی پلکس با 3 نود (Node) الکترونیکی به نامهای FN،CCN،ICN و تحت پروتکل CAN Low Speed مربوط به کلاس B می باشد.

ادامه مطلب...
برق دزدی خودرو یه اصطلاح عامیانس به این منظور که یک وسیله ای در خودرو هست که وقتی خودرو خاموشه برق مصرف میکنه و باتری ماشین رو رو به نابودی و فنا میبرد.
-بیشترین علت برق دزدی خودرو رو تو 3 تا چیز میشه دید

ادامه مطلب...

آمپر کشیدن بیش از حد مجاز برخی از مصرف کننده ها یا گیر مکانیکی آنها در خودروهای با سیستم مالتی پلکس می تواند منجر به ایجاد تغییراتی در پارامترهای مربوط به پیکربندی نودها گردیده و یا اینکه باعث قطع عبور جریان از نود مربوطه به مصرف کننده شود. 

به طور مثال اتصال کوتاه چراغ های عقب، گیر مکانیکی موتور شیشه بالابر و یا پمپ شیشه شوی برقی در خودروهای جدید که هر کدام می تواند باعث اختلالاتی را در سیستم الکترونیکی خودرو بوجود آورد.

 تست سنسور دور موتور :

یک سر اهم متر را به پایه یک و سر دیگر را به پایه 2 وصل می کنیم و اهم را می خوانیم. در پژو و پارس و سمند300 تا 400 اهم و در پراید 320 تا 400 اهم، در غیر این صورت خراب است.
در زمان استارت زدن باید کمی عقربه دور موتور حرکت کند(اما نه در تمام خودروها). 

تست سنسور سرعت :

 اگر به پایه سیگنال توسط لامپ تست یک منفی سیگنالی دهید و عقربه حرکت کند ایراد از سنسور یا دنده مدادی است.پایه سوم سوکت را تا پایه ECU طبق نقشه خودرو چک می کنیم مقاومت باید کمتر از یک باشد.

مقالات دیگر...