0 915 915 84 40 - 0 935 88 354 77  شهر مشهد

در این قسمت به مشکل قطع شدن کولر 405 و پارس و سمند معمولی میپردازیم.سیستم برقی کولر این سه خودرو تقریبا شبیه به هم است و ایرادات آنها مشترک است.

برای مطمئن شدن از ایراد برقی کولر خودرو،قبل از هر کاری باید از وجود گاز کولر داخل مدار مطمئن بشیم.اگر میزان گاز اولیه که برای راه اندازی کولر لازم است، داخل مدار وجود دارد باید برویم سراغ عیب یابی سیستم.اولین قسمت که باید بررسی شود،انتهایی ترین قسمت از برق خودرو یعنی سوکت برق کلاچ کمپرسور کولر است.باید این سوکت را جدا کرده و به آن برق مستقیم داده شود تا از سالم بودن مگنت کلاچ کمپرسور خودرو مطمئن شویم.


قسمت های برقی که در کولر 405 ،پارس و سمند معمولی دچار مشکل میشوند عبارتند:

  • کلید سه کاره فشار گاز کولر.این قطعه بر روی لوله کولر در پشت چراغ سمت راننده نصب است.خرابی های آن:سوئیچ سه کاره فشار گاز کولر 405 سمند
  1.  متصل نشدن پایه 1 و 2 با وجود گاز کافی
  2.  اتصال یکسره پایه های 3 و 4 در حالت کولر خاموش
  • قسمت بعدی مشکلات دمای آب و ECU موتور است که باعث قطع کردن کولر بخاطر بالا رفتن بیش از حد دمای آب موتور است.
  • رله ECU موتور که این رله در جعبه رله زیر پای راننده قرار دارد و در حالت عادی جریان برق را متصل میکند و هر زمان ECU فرمان دهد این رله برق کولر را قطع میکند.
  • یونیت کولر و سنسور اواپراتور.یونیت کولر یک قطعه الکترونیکی است که در کنار پای راننده بر روی پوسته بخاری و کولر نصب است و کار آن اندازه گیری دمای اواپراتور به وسیله سنسور اواپراتور است.این قطعه از یخ زدگی اواپراتور کولر جلوگیری میکند.
  • فیوزو رله برق اصلی کولر.این رله برق اصلی کمپرسور کلاچ را متصل میکند.
  • سیم کشی و سوکت های دسته سیم کولر


موارد بالا بصورت کلی بیان شد.هر کدام از قسمت های برق کولر نیاز به بازدید و عیب یابی دقیق دارد.در مواردی ممکن است همزمان ایراد از دو قسمت باشد که تعمیرکار را دچار اشتباه کند.مثلا خال زدن پلاتین رله و خرابی کلید سه کاره.هر دوی این قطعات باعث قطعی غیر منظم در برق کولر میشوند که با تعویض یک قطعه، قطعه دیگر کماکان ایجاد مشکل میکند.


نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

وقت بخیر رله سه کاره پژو ۴۰۵ رو عوض کردم ماشینم گاز داره اول تابستون یه مکمل کاز برای سرمای بیشتر به گاز اضافه کردم کولر رو روشن میکنم اکثرا روشن نمیشه که چند بار کلید رو روشن خاموش میکنم شاید روشن بشه بعضی وقتها همون دفعه اول روشن میشه دو سه...

وقت بخیر رله سه کاره پژو ۴۰۵ رو عوض کردم ماشینم گاز داره اول تابستون یه مکمل کاز برای سرمای بیشتر به گاز اضافه کردم کولر رو روشن میکنم اکثرا روشن نمیشه که چند بار کلید رو روشن خاموش میکنم شاید روشن بشه بعضی وقتها همون دفعه اول روشن میشه دو سه دقیقه باد خنک میزنه بعد باد گرم میزنه دیگه کمپرسور کلاچ نمیکنه آمپر آب هم پایینه کولر درجا بهتر کار میکنه تا در حرکت نمیدونم اتصالی داره یا نه

ادامه مطلب
هنوز هیچ نظری ارسال نشده است.

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به حساب کاربری. Sign up or login to your account.
پیوست ها (0 / 3)
موقعیت خود را به اشتراک بگذارید.
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟