0 915 915 84 40 - 0 935 88 354 77  شهر مشهد

با سلام خدمت تمام عزیزانی که توی هوای گرم کولر ماشینتون از کار افتاده است.بیشتر ایرادهای ماشین را میشود نادیده گرفت و برای تعمیر آنها امروز و فردا کرد، اما مشکل تهویه خودرو اصلا شوخی بردار نیست.

مشکل تهویه تو سه گروه خلاصه میشه:

  • مدار گاز نداره
  • کمپرسور خراب است
  • ایراد برقی 

 در صورتی که خودروی شما گاز دارد و کمپرسور آن سالم است ایراد برقی دارد.

شما دوستانی که در مشهد و اطراف هستید و مشکل برق کولر دارید میتوانید به تعمیرگاه ما مراجعه کنید تا با عیب یابی صحیح و در کمترین زمان مشکل شما برطرف شود.09358835477

چند نمونه ازایرادات سیستم برق خودروهای ایرانی.

خودروهای ایرانی دو گروه معمولی و مالتی پلکس تقسیم میشوند.

  • در خودروهای 206،207،EF7،پارس TU5 در بیشتر موارد ایراد از برنامه های کامپیوتر داخل اتاق و موتور است.(BCM و FN) در این موارد تنها با برنامه ریزی با دیاگ اصلی ایراد رفع میشود.نشانه آن هم عدم وجود خطا در دیاگ است.
  • خطای کلاچ کمپرسور در FN 
  •  کولر درجا چند دقیقه کار میکند،قطع میکند.بیشتر در مدل های پایین تر اتفاق میوفتد.
  •   در 206 فرانسه (دارای BM34) با کولر گرفتن فن راه نمیوفتد.ایرادی که خیلی از تعمیرکاران نمیدونن از چیه و رله یکسره میذارن.
  • ایرادات پنل تهویه با چرخاندن ولوم دور فن کولر خاموش میشود.کلید AC کار نمیکند.
  • گاهی کولر قطع میکند.این ایراد یا از رله ها است یا یونیت داخل اتاق(بیشتر در 405 و پارس) یا سوکت های مسیر برق کولر.
  • با بازکردن سوییچ یا روشن کردن کولر فن ها دور تند کار میکند.
  • کولر به صورت پی در پی قطع و وصل میکند.

             

مطمئن باشید برق کولر تخصص ماست و بدون اسیب زدن به سیم کشی و مدارات عیب را شناسایی کرده و آن را رفع میکنیم.

در بیشتر مواقع دیدیم که افرادی به دلیل سردرنیاوردن از سیستم برق کولر چه خودروهای معمولی و چه مالتی پلکس کل مدار برق خودرو را از مدار خارج کردن و به صورت مستقیم(یکسره کردن) برق را با استفاده از رله برق به کمپرسور دادن و کولر را راه اندازی کردن.

در اینجا بهتر است یه توضیح کلی در مورد سیستم برق کولر خدمت شما عرض کنم.

کار کرد کولر به این صورت است که گاز با استفاده از کمپرسور با فشار زیاد پمپ میشه و داخل رادیاتور کولر (کندانسور) خنک میشه و تبدیل به مایع میشه و با عبور از شیر انبساط تبدیل به گاز شده و گرمای رادیاتور داخل اتاق (اواپراتور) جذب کرده و دوباره به کمپرسور میرسد.

در نقطه نقطه این مسیر ما احتیاج داریم که مراقب عملکرد سیستم باشیم چون فشار کار کرد بسیار بالا است.خود کمپرسور یک مگنت دارد و گاهی با سوختن آن کلاچ کمپرسور عمل نمیکند و کمپرسور به کار نمیوفتد.فن های رادیاتور باید بتوانند رادیاتور کولر را خنک کنند، وگرنه فشار بالا رفته و سوپاپ اطمینان عمل کرده و گاز مدار خارج میشود.اگر دمای شیر انبساط خیلی پایین بیاد و اواپراتور و شیر یخ بزند فشار بالا رفته گاز خارج میشود.در زمانی که کولر روشن میشود ایسیو موتورباید فن ها را دور کند روشن کند و با در نظر گرفتن دمای موتور فن های رادیاتور را دور تند میکند.

میبینید که این سیستم خیلی پیچیده است و با یه تکه سیم و ی رله نمیشود کولر را راه اندازی کرد.

با خرابی در هر قسمت از مدار برق کولر یا کمپرسور عمل نمیکند یا با بالا رفتن فشار مدار، یک قسمت اسیب جدی میبیند.

      


نظرات (0)

هنوز هیچ نظری ارسال نشده است.

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به حساب کاربری. Sign up or login to your account.
پیوست ها (0 / 3)
موقعیت خود را به اشتراک بگذارید.
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟