0 915 915 84 40 - 0 935 88 354 77  شهر مشهد

خودروی پژو 206 را میتوان به دو گروهی پژو ایرانی و پژو فرانسه دسته بندی کرد.منظور پژو فرانسه و اولین خودروهای پژو با سیستم مالتی پلکس فرانسه است.که مدل های قبل از سال 92 را شامل میشوند.در خودروهای پژو ایرانی چندین نوع سیستم مالتی پلکس بکار رفته است.

در پژو فرانسه برای روشن کردن چراغ های جلو با چرخاندن دستک چراغ فرمان به com2000 ارسال و با استفاده از شبکه van به جعبه فیوز داخل موتور bm34 منتقل میشود.جعبه فیوز با استفاده از رله برق را به چراغ ها منتقل میکند.

خرابی های چراغ های پژو 206 فرانسه میتواند به دلیل:

  • خرابی دستک چراغ com2000 پژو 206.این یکی از شایع ترین ایرادات پژو 206 است که بخاطر فرسودگی نوار دستک چراغ این مشکل بوجود می آید.و برای رفع آن باید ابتدا com2000 باز شده.دستک را جدا کرده و نوار داخل آن تعویض شود.
  • دلیل دیگر میتواند خرابی شبکه مالتی پلکس باشد.که در حالت معمولا چراغ ها یکسره روشن می مانند.
  • سوختن فیوز های جعبه فیوز داخل موتور bm34
  • خرابی رله چراغ های جعبه فیوز داخل موتور
  • خرابی سوکت های چراغ و یا قطعی از داخل چراغ یا اتصالات لامپ
  • قطع کردن مدار چراغ ها به صورت اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزادی یا اتصالی در مدار

فیوزهای مربوط به چراغ های پژو F8 و F9 است.و سیم های چراغ های پژو از سوکت خاکستری bm34 با پایه های 8 9 15 16 خارج شده و به کله چراغ ها میرود.

در خودروهای پژو 206 با سیستم مالتی پلکس بومی تقریبا مشابه پژو فرانسه است اما نود های بکار رفته متفاوت است.در این خودرو بسته به مدل خودرو و سیستم مالتی پلکس آن فرمان روشن شدن چراغ ها از دستک چراغ به کامپیوتر داخل اتاق و از آنجا به کامپیوتر داخل موتور منتقل شده و برق به چراغ ها میرسد و آنها را روشن میکند.

 اگر شما خودروی رانا، 206، 207 مالتی پلکس ایرانی دارید در طول استفاده از خودرو حتما با مشکل روشن نشدن چراغ های جلو یا خاموش شدن چراغ ها بعد از چندبار چشمک زدن مواجه میشوید.

این ایراد به دلیل وجود FN میباشد که بر روی میزان جریان مصرفی لامپ های جلو نظارت دارد. 

این مشکل میتواند از بالا بودن وات مصرفی لامپ یا کیفیت بد آن باشد.یا خرابی در دسته سیم و اتصالی در قسمتی از مدار.و یا خرابی کامپیوتر داخل موتور کنار جعبه فیوز(FN) .