09358835477 شهرمشهد

مشکل روشن شدن چراغ روغن در زمانی که خودرو گرم می‌شود بیشتر در موتورهای 1800 پژو پارس و ۴۰۵ و سمند دیده می‌شود. اما ایراد روشن شدن چراغ روغن در تمام خودرو ها به دلایل متفاوت به وجود می‌آید.
مفتخریم که با صرف وقت و هزینه و آزمایشات فراوان توانستیم این ایراد را ریشه یابی کرده و شمارا در حل آن کمک کنیم. و از هزینه های زیادی که ممکن است به دلیل اشتباهات انسانی و عدم عیب یابی صحیح برای شما ایجاد می شود جلوگیری کنیم.

با استفاده از شماره تماس 09358835477 در شهر مشهد میتوانید با ما تماس بگیرید.(مجید دادخواه) 

دوستانی که در شهرستان هستن در صورت پرداخت هزینه مشاوره راهنمایی های لازم داده میشود(مشاوره تلفنی فقط برای خودروهای پژو 1800 می باشد).در 99 درصد افرادی که با بنده تماس گرفتن مشکلشان حل شده و احتیاجی به تعمیرات سنگین نداشتن.افرادی هم بودن که ایراد برقی داشتن و لازم به تعمیرات مکانیکی نداشتن.

 ویدئو روشن شدن چراغ روغن در زمان گرم شدن موتور

ایراد به این صورت است که در ابتدای روشن شدن خودرو، موتور به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند و چراغ روغن خاموش می‌شود. اما با گرم شدن موتور بعد از مدتی در زمان خلاص بودن خودرو و برداشتن پا از روي پدال گاز و با پایین آمدن دور موتور چراغ روغن همراه با چراغ استپ و چراغ آب شروع به چشمک زدن( پر پر) می‌کند و در بعضی از موارد که خودرو در هوای گرم و ترافیک است چراغ های اخطار روشن می‌مانند. اما با کمی فشار دادن پدال گاز و بالا رفتن دور از ۱۲۰۰ به بالا چراغ ها خاموش می‌شود و با رها کردن پدال دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.
در میان مشتریان که به ما مراجعه کردن و یا تماس گرفتن خیلی ها بودن که بخاطر عیب یابی اشتباه هزینه های زیادی بابت تعمیرات حتی تعمیر اساسی متقبل شدن، اما ایراد برطرف نشده است. 

ی نمونه از مشتریان که مراحل زیر را انجام داده است اما مشکلش برطرف نشده بود را اینجا توضیح میدهم.مطالبی که در زیر بیان میشود در تمام خودروها مشترک است و در مراحل عیب یابی بکار برده میشوند.شرح حال از زبان ایشان: 
در ابتدا از یک روغن با کیفیت بالا و فیلتر روغن با کیفیت استفاده شد. که هیچ تغییری حاصل نشد.
در قدم بعدی فشنگی روغن موتور را تعویض کردم. به نظر می‌رسید ایراد بیشتر شده و با گرم شدن روغن این مشکل به وجود می آید.(با فشنگی های موجود در بازار باورش زیاد سخت نیست)
انگار با بالا رفتن دما، موتور فرار روغن دارد که باعث افت فشار می‌شود.(دلایل افت فشار یا ضعیف بودن اویل پمپ است یا فرار روغن از یاتاقان ها.)
به همین خاطر پمپ روغن باز شده و به تعمیرگاه برده شده. با تعمیر و بالا بردن فشار پمپ امیدوار بودیم ایراد برطرف شود. اما بعد از بستن پمپ متاسفانه هیچ تغییری بوجود نیومد. که این خیلی نا امید کننده بود.(البته نا گفته نماند که تعمیرکاران روش اصولی برای تست ندارن و به روش سنتی که چرخاندن پمپ با دست است اکتفا میکنن.در هر شرایطی پمپ را تعمیر میکنند و اجرت آن را میگیرند.)
نظر مکانیک این بود که احتمالا از یاتاقان ها فرار روغن وجود دارد.کارتل را باز کرده و یاتاقان های ثابت و متحرک را از نظر لقی تست کرده. با قرار دادن کاغذ تست به ذخامت استاندارد در زیر تک تک یاتاقان ها موتور قفل می‌کرد که این نشان دهنده مناسب بودن لقی یاتاقانهای ثابت و متحرک بود.
دوباره شک ما به سمت اویل پمپ رفت و قبل از بستن کارتل پمپ را با یک پمپ مطمئن تعویض کردیم. متاسفانه هیچ تغییری ایجاد نشد.
بعد از اطمینان از نیم موتور پایین نوبت به سر سیلندر رسید.که میل سوپاپ را تعویض کرده اما تغییر چندانی مشاهده نشد.
چون موتور کمی روغن سوزی داشت و پیدا کردن این ایراد خیلی برای صاحب خودرو اهمیت داشته(خیلی روی مخ هست) تصمیم به تعمیر اساسی موتور میگیرد. میل لنگ به تراشکاری برده شد. ثابت ها و متحرک ها ساعت زده شد و مقدار آنها در حد قابل قبول بود. با وجود این میل لنگ تراش داده شد. با توجه به مورد خاص این موتور آب بندی یاتاقان ها با حساسیت بیشتر انجام شد. بعد از انجام تعمیر و روشن کردن خودرو اثری از ایراد نبود.
اما این خوشحالی زیاد طول نکشید.خودرو ۷ هزار کیلومتر کار کرد. در کمال ناباوری موتور بعد از گرم شدن در گرمای تابستون چراغ روغن پر میزد.  واقعا دیگه نا امید کننده بود.دوباره با تعمیرکار اویل پمپ مشورت کردم که شمارو معرفی کرد.


این یکی از مواردی است که اگر همان اول کار به یک مکانیک با تجربه مراجعه شده بود برای حل این مشکل لازم هزینه های اضافی نبود. 
پس تمام تجربیات که توی این آزمایش کسب کرده بودیم مجددا مرور کردیم تمام مراحل مورد برسی قرار دادیم تا اینکه دلیل این ایراد پیدا شد. همانطور که از اول فکرش میکردیم ایراد بخاطر ی اشتباه کوچک بود و به هیچ عنوان احتیاجی به انجام اینکارها نبوده.

  

 


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید