09358835477 شهرمشهد

مشکل روشن شدن چراغ روغن در زمانی که خودرو گرم می‌شود بیشتر در موتورهای 1800 پژو پارس و ۴۰۵ و سمند دیده می‌شود. اما ایراد روشن شدن چراغ روغن در تمام خودرو ها به دلایل متفاوت به وجود می‌آید.
مفتخریم که با صرف وقت و هزینه و آزمایشات فراوان توانستیم این ایراد را ریشه یابی کرده و شمارا در حل آن کمک کنیم. و از هزینه های زیادی که ممکن است به دلیل اشتباهات انسانی و عدم عیب یابی صحیح برای شما ایجاد می شود جلوگیری کنیم.

با استفاده از شماره تماس 09358835477 در شهر مشهد میتوانید با ما تماس بگیرید.(مجید دادخواه)

دوستانی که شهرستان هستند لطفا در شهر خود دنبال استاد مجرب بگردین.در صورتی که مشکل شما رفع نشد مشاوره تلفنی هزینه دارد. 

مطمئن باشید با مراجعه به ما و انجام چند آزمایش ساده از قبیل تست فشار روغن با استفاده از فشار سنج مخصوص و برسی سیستم برق خودرو، یا مشکل را حل کرده یا شمارو برای برطرف کردن آن راهنمایی میکنیم.
ایراد به این صورت است که در ابتدای روشن شدن خودرو، موتور به صورت عادی و بدون هیچ مشکلی کار می‌کند و چراغ روغن خاموش می‌شود. اما با گرم شدن موتور بعد از مدتی در زمان خلاص بودن خودرو و برداشتن پا از روي پدال گاز و با پایین آمدن دور موتور چراغ روغن همراه با چراغ استپ و چراغ آب شروع به چشمک زدن( پر پر) می‌کند و در بعضی از موارد که خودرو در هوای گرم و ترافیک است چراغ های اخطار روشن می‌مانند. اما با کمی فشار دادن پدال گاز و بالا رفتن دور از ۱۲۰۰ به بالا چراغ ها خاموش می‌شود و با رها کردن پدال دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.
در میان مشتریان که مراجعه کردن بعضی ها بودن که بخاطر عیب یابی اشتباه هزینه های زیادی بابت تعمیرات حتی تعمیر اساسی متقبل شدن.
به طور مثال صاحب یک خودروی ۴۰۵ مدل ۸۴ با مشکل روشن شدن چراغ های اخطار در زمان گرم شدن به ما مراجعه کردن.با صحبتی که با صاحب خودرو انجام دادم مشخص شد برای رفع این ایراد پول زیادی بایت قطعات و تعمیرات پرداخت کرده و هنوز هم مشکل برطرف نشده است.
به نقل از ایشان که داستان را برای من تعریف کردن:
در ابتدا از یک روغن با کیفیت بالا و فیلتر روغن مناسب استفاده شد. که هیچ تغییری حاصل نشد.
در قدم بعدی فشنگی روغن موتور را تعویض کردم. به نظر می‌رسید ایراد بیشتر شده و با گرم شدن روغن این مشکل به وجود می آید.(با فشنگی های موجود در بازار باورش زیاد سخت نیست)
انگار با بالا رفتن دما، موتور فرار روغن دارد که باعث افت فشار می‌شود.(دلایل افت فشار یا ضعیف بودن اویل پمپ است یا فرار روغن از یاتاقان ها.)
به همین خاطر پمپ روغن باز شده و به تعمیرگاه برده شده. با تعمیر و بالا بردن فشار پمپ امیدوار بودیم ایراد برطرف شود. اما بعد از بستن پمپ متاسفانه هیچ تغییری بوجود نیومد. که این خیلی نا امید کننده بود.(البته نا گفته نماند که تعمیرکاران روش اصولی برای تست ندارن و به روش سنتی که چرخاندن پمپ با دست است اکتفا میکنن.در هر شرایطی پمپ را تعمیر میکنند و اجرت آن را میگیرند.)
نظر مکانیک این بود که احتمالا از یاتاقان ها فرار روغن وجود دارد.کارتل را باز کرده و یاتاقان های ثابت و متحرک را از نظر لقی تست کرده. با قرار دادن کاغذ تست به ذخامت استاندارد در زیر تک تک یاتاقان ها موتور قفل می‌کرد که این نشان دهنده مناسب بودن لقی یاتاقانهای ثابت و متحرک بود.
دوباره شک ما به سمت اویل پمپ رفت و قبل از بستن کارتل پمپ را با یک پمپ مطمئن تعویض کردیم. متاسفانه هیچ تغییری ایجاد نشد.
بعد از اطمینان از نیم موتور پایین نوبت به سر سیلندر رسید.حدث ما بر این بود که کپه های میل سوپاپ فرار روغن دارد. میل سوپاپ را تعویض کرده و لقی کپه ها را به مقدار استاندارد تنظیم کردیم.اما بازم چراغ روغن دل میزد.
چون موتور کمی روغن سوزی داشت و پیدا کردن این ایراد خیلی برای صاحب خودرو اهمیت داشته تصمیم به تعمیر اساسی موتور میگیرد. میل لنگ به تراشکاری برده شد. ثابت ها و متحرک ها ساعت زده شد و مقدار آنها در حد قابل قبول بود. با وجود این میل لنگ تراش داده شد. با توجه به مورد خاص این موتور آب بندی یاتاقان ها با حساسیت بیشتر انجام شد. بعد از انجام تعمیر و روشن کردن خودرو اثری از ایراد نبود.
اما این خوشحالی زیاد طول نکشید.خودرو ۷ هزار کیلومتر کار کرد. در کمال ناباوری موتور بعد از گرم شدن در گرمای تابستون چراغ روغن پر میزد. اول فکر کردم بخاطر روغن و فیلتر است. اما بعد از تعویض روغن و بستن فیلتر چهارسوراخ که بین مکانیک ها برای حل این مشکل استفاده می‌کنند. ایراد کماکان پابرجا بود. واقعا دیگه نا امید کننده بود.دوباره با تعمیرکار اویل پمپ مشورت کردم که شمارو معرفی کرد.
این یکی از مواردی است که اگر همان اول کار مکانیک فشار مدار روغن را اندازه میگرفت خیلی راحت تر میتوانست عیب یابی کند.
پس تمام تجربیات که توی این آزمایش کسب کرده بودیم مجددا مرور کردیم تمام مراحل مورد برسی قرارمیکنیم تا اینکه دلیل این ایراد پیدا شد. همانطور که از اول فکرش میکردیم ایراد بخاطر ی اشتباه کوچک بود و به هیچ عنوان احتیاجی به انجام اینکار نبوده.

 


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید