ورود/عضویت

خرابی کولر پژو 405،سمند،پارس تهویه مطبوع اتومات-معمولی تعمیر

در اینجا میخوانید...

برای مطمئن شدن از ایراد برقی کولر خودرو،قبل از هر کاری باید از وجود گاز کولر داخل مدار مطمئن بشیم.اگر میزان گاز اولیه که برای راه اندازی کولر لازم است، داخل مدار وجود دارد باید برویم سراغ عیب یابی سیستم.اولین قسمت که باید بررسی شود،انتهایی ترین قسمت از برق خودرو یعنی سوکت برق کلاچ کمپرسور کولر است.باید این سوکت را جدا کرده و به آن برق مستقیم داده شود تا از سالم بودن مگنت کلاچ کمپرسور خودرو مطمئن شویم.

قسمت های برقی که در کولر ۴۰۵ ،پارس و سمند معمولی دچار مشکل میشوند عبارتند:

  • کلید سه کاره فشار گاز کولر.این قطعه بر روی لوله کولر در پشت چراغ سمت راننده نصب است.خرابی های آن:سوئیچ سه کاره فشار گاز کولر 405 سمند
  1.  متصل نشدن پایه ۱ و ۲ با وجود گاز کافی
  2.  اتصال یکسره پایه های ۳ و ۴ در حالت کولر خاموش
  • قسمت بعدی مشکلات دمای آب و ECU موتور است که باعث قطع کردن کولر بخاطر بالا رفتن بیش از حد دمای آب موتور است.
  • رله ECU موتور که این رله در جعبه رله زیر پای راننده قرار دارد و در حالت عادی جریان برق را متصل میکند و هر زمان ECU فرمان دهد این رله برق کولر را قطع میکند.
  • یونیت کولر و سنسور اواپراتور.یونیت کولر یک قطعه الکترونیکی است که در کنار پای راننده بر روی پوسته بخاری و کولر نصب است و کار آن اندازه گیری دمای اواپراتور به وسیله سنسور اواپراتور است.این قطعه از یخ زدگی اواپراتور کولر جلوگیری میکند.
  • فیوزو رله برق اصلی کولر.این رله برق اصلی کمپرسور کلاچ را متصل میکند.
  • سیم کشی و سوکت های دسته سیم کولر

موارد بالا بصورت کلی بیان شد.هر کدام از قسمت های برق کولر نیاز به بازدید و عیب یابی دقیق دارد.در مواردی ممکن است همزمان ایراد از دو قسمت باشد که تعمیرکار را دچار اشتباه کند.مثلا خال زدن پلاتین رله و خرابی کلید سه کاره.هر دوی این قطعات باعث قطعی غیر منظم در برق کولر میشوند که با تعویض یک قطعه، قطعه دیگر کماکان ایجاد مشکل میکند.

این مطلب به اشتراک بذارید

6 پاسخ

  1. سلام ممنون از راهنماییتون. عالی .
    اما من ی مکل دیگه ای دارم .ماشینم سمند ۸۲ هست ‌کمپرسور برق مستقیم دادم سالمه آماده A/cرو که میزنم فن هاشروع بکار می‌کنند دور تند .
    امابرق برای کمپرسور نماید .اگه راهنماییم کنید خیلی ممن ن میشم.با تشکر از شما

  2. سلام و خسته نباشید
    عیدتون مبارک
    یه پارس مدل ۹۴ با سینه جدید و سیستم تهویه اتوماتیک هست که وقتی کولر و روشن میکنی بعد چند ثانیه کمپرسور قطع میشه ولی فن ها کار میکنن
    با یه کلید و صفر و یک کمپرسور و مستقیم کردیم و باهاش کار میکنه و فن تهویه داخل اتاق و هم با پنل کنترل میکنیم
    پنل تهویه ماشین هم هیچ خطایی نمیندازه
    اگر بتونید راهنماییم کنید ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *